همیشه یکی از مواردی مایلیم به سرعت به آن برسیم نمایی کلی از آن ایدههایی است که در ذهن خودمان داریم. مثلا در مورد یک بازی که روی آن کار میکنیم همواره ایدههای زیادی به ذهنمان میرسد و مایلیم که قبل از تحمل زحمتهای پیادهسازی آن درون موتور، یک نمای مختصر از تاثیر آن بر روند بازی و همچنین میزان جذابیت اولیه آن به دست آوریم. مثلا خودم در طراحی یک بازی و مکانیکهایی که برای آن طراحی میکردم، همیشه به دنبال این بودم که به روش سادهای و قبل از درگیر شدن با موتور بازیسازی، حداقل نمای مختصری از مکانیک مورد نظر را در بازی مشاهده کنم. بالاخره هر چه باشد برای پیادهسازی یک مکانیک باید با مواردی همچون انیمیشن، برنامهنویسی و چند مورد دیگر درگیر شوید که در جای خودش وقت گیر است. به این خاطر کمکم به این فکر افتادم از مقولهی انیمیشنسازی در این زمینه استفاده کنم. با من همراه شوید
انیمیشن یا پویانمایی اگر چه یک بخش جدا نشدنی از دنیای بازیسازی است اما صرفا برای متحرک کردن اجزای درونی بازی و یا ساخت میانپردههای بازی نیست. استفادهی دیگری که شخصا به آن رسیدم، ساخت نمایی اولیه از مکانیکهای درون بازی بوسیلهی آن بود. مثلا اگر مقالههای میراث Ori برای علاقمندان بازیسازی و یا کلیپهای آموزنده بازی Ori and the blind forest را مطالعه کرده باشید بدون شک به این موضوع فکر کردهاید که آیا چنین ساختارهای اولیهای حتما باید در موتور بازیسازی پیاده شده باشند؟ شخصا هنوز نمیدانم که آن موارد دقیقا در موتور بازیسازی پیادهسازی شدهاند یا نه ولی بر اساس تجربه به این نتیجهی قطعی رسیدهام که برای عملیاتی کردن سریع ایدههای درون ذهن، استفادهی از پویانمایی روش سریع و کارآمد است که میتواند در سریعترین زمان ممکن یک دید تصویری از آن چه در ذهن دارید برای شما فراهم کند.
مثلا به همین عکس بالا نگاه کنید. شخصا برای تولید چنین چیزی به وسیلهی پویانمایی آن هم با توجه به دانش کم خودم در این زمینه بیشتر از چند دقیقه زمان صرف نکردم و سرانجام توانستم نمایی از آن چه در ذهن داشتم را به سرعت عملیاتی کنم. به همین خاطر از آن زمان به بعد سعی کردم تفکرات درون ذهنم را با استفاده از پویانمایی عملیاتی کنم و بعد از تولید نمای اولیه از تمامی ایدههای خودم، آنهایی را که در ظاهر نیز همچنان جذاب هستند را در موتور بازیسازی عملیاتی کنم. این گونه هم میتوانم ایدههای بسیار بیشتری را در یک زمان کمتر محک بزنم و هم میتوانم از صرف زمان اضافی در مورد بازیسازی و سختیهای کار کردن با آن جلوگیری کنم. به شما هم پیشنهاد میدهم حتما از ابزار پویانمایی انیمیشنسازی یا هر چیزی که اسمش را میگذارید در این جهت استفاده کنید تا شخصا به فایدههای این روش پی ببرید. بازی سازی مستقل سختیهای خودش را دارد و چرا در این بین نباید از تجربههای یکدیگر استفاده کنیم؟ پس حداقل برای یکبار هم شده این روش را امتحان کنید.