یادداشت های یک بازی ساز تازه کار|بازی‌سازی مستقل

مسیر بازی سازی را تنها نرویم!
یادداشت های یک بازی ساز تازه کار|بازی‌سازی مستقل

هر چقدر فکر کردم در آخر به این نتیجه رسیدم که برای رسیدن به هدفم باید تجربیات و آموخته های خودم را در معرض دیدگان عموم قرار دهم تا ضمن معلوم شدن کم و کاستی های آنان، بتوانم در حد توانم به علاقمندان در این حوزه ، به خصوص کسانی که تازه می خواهند در این راه قدم بگذارند نیز کمک کنم. من نیز زمان زیادی از آغاز سفرم نمی گذرد پس بیایید هم سفر شویم!
افتخارات:
- رتبه سوم لول‌آپ ۹۷
- تقدیر هیئت داورن لول‌آپ ۹۸
- رتبه اول گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی ۱۳۹۸
- برگزیده جشنواره شریف‌گیم ۱۴۰۰
صفحه اینستاگرام:
b2n.ir/040934
(موقتا غیرفعال‌شده)

  • ۰
  • ۰

Voxel Art morteza karegar

اگر یک هفته قبل‌تر از من در مورد Voxel Art می‌پرسیدید، حتی کلمه‌ای هم نمی‌توانستم در رابطه با آن با شما صحبت کنم اما در حال حاضر با این که تنها چند روز از آشنایی من با این سبک بصری می‌گذرد، توانسته‌ام خیلی بیشتر از تمامی سبک‌هایی که در آن‌‌ها وقت صرف کرده‌ام، خلاقیت خودم را به کار بگیریم و از کاری که انجام می‌دهم لذت ببرم. بالاخره هر چه باشد وقتی شما همزمان هم به سبک هنری پیکسل آرت (Pixel Art) و هم دنیای سه‌بعدی علاقمند باشید، محال است که از سبک هنری Voxel Art خوشتان نیاد!

دنیای بازی‌سازی مستقل پر از دشواری‌های کوچک و بزرگی است که همه‌ی ما کم و بیش با آن‌ها سر و کله زده‌ایم. با این حال یکی از مزیت‌هایی بسیار دوست‌داشتنی این سبک کاری، محدود نبودن شما به چهارچوب‌‌های رایج دنیای کسب و کار است و می‌توانید مثلا آنقدری به تحقیق و بررسی ادامه دهید که سرانجام به چیزی که دنبالش هستید برسید. برای من این مورد همان سبک هنری واکسل آرت (Voxel Art) بود.

voxel art morteza karegar

ترکیب پیکسل آرت و دنیای سه‌بعدی آن چنان هم ترکیب ناآشنایی به خصوص در دنیای بازی‌سازی نیست و نمونه‌ی بارز این مسئله را می‌توان بازی ماینکرفت دانست. Voxel در اصل ترکیب دو عبارت Volume و Pixel به معنای استفاده از کوچک‌ترین واحد حجم برای ساختن محصولات سه‌بعدی است. همانند پیکسل آرت که از پیکسل به عنوان کوچیک‌ترین واحد دنیای دو‌بعدی برای خلق تصاویر استفاده می‌کند. با ابن حال کاملا مشخص است که Voxel Art بسیار شبیه به Pixel Art و به نوعی الهام گرفته از سبک نام‌گذاری آن تولید شده و حتی مبانی هر دوتا هم بسیار شبیه به هم است.

در رابطه سبک هنری واکسل در مطبی جداگانه به طور مفصل صحبت خواهم کرد و صرفا به بهانه‌ی آشنایی چند روزه‌ام با این سبک هنری دوست‌داشتنی صرفا بهانه‌ای برای از سرگیری نوشتن مطالب وبلاگ به دستم آمد. همانند عکس بالا و البته عکس کاور مطلب، سعی کرده‌ام در همین پست هم تعدادی از اولین کارهایم با نرم‌افزار Magical Voxel که مخصوص این سبک هنری ساخته شده است را در معرض دید شما هم قرار دهم. نرم‌افزار اشاره شده کاملا رایگان بوده و در صورت علاقه شما هم می‌توانید با دریافت آن، وارد دنیای بسیار جالب این سبک هنری بشوید.

توجه: برای دانلود نرم‌افزار به آدرس ephtracy.github.io رفته و روی ورژن مورد نظر کلیک کنید. صفحه‌ای شامل لینک‌های دانلود آن ورژن برای شما باز می‌شود.

Voxel Art morteza karegar

Voxel Art morteza karegar

voxel art morteza karegar

نظرات (۳)

سلام
برنامه ای به این نام توی گوگل پیدا نکردم
لطف می کنید لینک دانلود بزارید یا برام ایمیل کنید

پاسخ:
سلام
اگه همون Magical voxel رو سرچ کنین اولین موردی که پیدا میشه سایت دانلود همین برنامه‌ به آدرس ephtracy.github.io هستش. با این حال لینک سایتش رو به مطلب اضافه میکنم

درود بر شما ممنون بابت متن بالا                                                                ایا ورژن خاصی باید دانلود کنیم ؟ و ایا اموزشی به صورت ویدیو فارسی وجود داره از این نرم افزار ؟

پاسخ:
ممنون بابت نظرتون
سعی کنین آخرین نسخه رو دانلود کنید و اینکه شخصا هنوز هیچ اموزش فارسی در این زمینه مشاهده نکردم. البته کار باهاش بسیار راحته و حتی با آزمون و خطا هم می‌تونید راحت کارکردن با ابزارهاش رو متوجه بشید

سلام، نام برنامه MagicaVoxel هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی