یادداشت های یک بازی ساز تازه کار|بازی‌سازی مستقل

مسیر بازی سازی را تنها نرویم!
یادداشت های یک بازی ساز تازه کار|بازی‌سازی مستقل

هر چقدر فکر کردم در آخر به این نتیجه رسیدم که برای رسیدن به هدفم باید تجربیات و آموخته های خودم را در معرض دیدگان عموم قرار دهم تا ضمن معلوم شدن کم و کاستی های آنان، بتوانم در حد توانم به علاقمندان در این حوزه ، به خصوص کسانی که تازه می خواهند در این راه قدم بگذارند نیز کمک کنم. من نیز زمان زیادی از آغاز سفرم نمی گذرد پس بیایید هم سفر شویم!
افتخارات:
- رتبه سوم لول‌آپ ۹۷
- تقدیر هیئت داورن لول‌آپ ۹۸
- رتبه اول گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی ۱۳۹۸
- برگزیده جشنواره شریف‌گیم ۱۴۰۰
صفحه اینستاگرام:
b2n.ir/040934
(موقتا غیرفعال‌شده)

  • ۰
  • ۰

یکی از دو راهی‌هایی که معمولا در مسیر هر بازی‌ساز مستقلی بوجود می‌آید مسئله‌ی تامین مالی و بخصوص تامین هزینه‌های جاری و روزانه‌ی خودش است. این مسئله با توجه به شرایط هر شخصی می‌تواند بسیار متفاوت باشد ولی خب برای اشخاصی همچون من که در گذر از سن ۲۴ سال است این مسئله شکل خیلی مهم‌تری به خودش گرفته است و به هر نحوی شده باید آن را حل نمایم. تا الان چندین بار در این تنگنا قرار گرفته‌ام که به هر روشی شده باید بین بازی‌سازی و نحوه‌ی تامین مخارج روزانه خودم تدبیری بیاندیشم. به نظر شما راه حل من برای این کار چگونه بوده است؟

تا الان چند باری برایم پیش آمده است که با خودم گفتم قبل از همه چیز یک پروژه‌ی نقلی بازی‌سازی را به سرعت انجام می‌دهم و با اندک پولی که از آن در می‌آورم روی بازی اصلی خودم کار می‌کنم. اما متاسفانه بعد از هر بار عمل کردن به این مسئله مشاهده کردم که محصول نهایی تنها به یک سر هم بندی شلخته وار انجامیده و حتی خودم هم از انتشار آن پیشمان گشته‌ام. اما بالاخره هر چه باشد الان ۲۴ سالم هست و خانواده هم از من توقع کسب درآمد برای پیشبرد مسائل زندگی‌ام را دارند و باید کاری را در این جهت صورت می‌دادم.

وقتی به خودم نگاه کردم دیدم که یکی از کارهایی که من در طول دانشگاه به مدت چندین سال انجام می‌دادم و البته هنوز هم به نوعی درگیر آن بودم، مسئله‌ی نویسندگی در نشریات دانشگاهی و درگیر بودن با مسائل مرتبط با آن‌ها بود. برای همین تصمیم خودم را گرفتم و پس از آماده سازی یک رزومه‌ی تمیز و قشنگ از فعالیت‌هایم برای استخدام در چند سایت بازی و سرگرمی درخواست دادم. از قضا درخواست من برای یکی از این سایت‌ها مورد قبول واقع شد و در زمان حاضر هم در حال انجام کارهای اولیه برای شروع جدی فعالیتم در بزرگترین سایت مرتبط بازی درون کشور هستم! قبول دارید مسئله کمی جالب شده است! حتی نکته‌ی جالب قضیه این است که همین وبلاگ هم نقطه‌ی قوتی برای من شد تا بتوانم در سایت مربوطه بتوانم در بخش آموزش‌های مرتبط با بازی‌سازی مطلب بنویسم و با مخاطبان پرشمار سایت در ارتباط باشم. به امید خدا اگر کارها همین گونه پیش برود می‌توانم در کنار تامین هزینه‌های به واقع کم جاری خودم،‌ نه تنها از سیتمم دور نشوم بلکه بتوانم با شماری از طرفداران و عاشقان بازی به گفت و گو بپردازم و نظرات آنان را جویا شوم. برای همین گفتن چند نکته را به شما دوستان عزیز لازم می‌دانم:

اول اینکه اگر شرایطی مثل من دارید حتما برای یک شغل مثلا نیمه وقت هم شده اقدام کنید تا بتوانید شرایط را تحت کنترل درآورید و از استرس‌های محیطی خود بکاهید.

دوم اینکه اگر بتوانید شغل مورد نظر خودتان را در راستای همان بازی‌سازیتان پیدا کنید که خیلی بهتر می‌شود.

سوم هم اینکه هیچ وقت فعالیت‌های جانبی خودتان (مثل نویسندگی من در دانشگاه) را دست کم نگیرید! حداقل برای من که تا الان یک شغل جور کرده است و این در حالی است که رشته‌ی تحصیلی من هنوز نتوانسته این کار را بکند!

و نکته‌ی آخر هم اینکه مثل همیشه یادتان نرود که اولویت اول همه‌ی ما مسئله‌ی بازی‌سازی است و نباید به خاطر مشکلاتی که پیش رویمان قرار می‌گیرد پا پس بکشیم. بدانیم که انسان‌های موفق در مواجه مسیر خودشان را عوض نمی‌کنند بلکه آن مشکل را حل می‌نمایند.

و یک نکته را هم از قلم نیاندازم و آن اینکه به دلیل فعالیت احتمالی من در سایت زومجی ممکن است مثل این چند وقت مقداری فعالیت من در این وبلاگ کم شود ولی قول می‌دهم که هر وقت توانستم تجربیات جدید خودم را مثل همین تجربه اخیر درون وبلاگ بنویسم.

به امید روزی که اولین بازی خودمان را منتشر کنیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی