یادداشت های یک بازی ساز تازه کار|بازی‌سازی مستقل

مسیر بازی سازی را تنها نرویم!
یادداشت های یک بازی ساز تازه کار|بازی‌سازی مستقل

هر چقدر فکر کردم در آخر به این نتیجه رسیدم که برای رسیدن به هدفم باید تجربیات و آموخته های خودم را در معرض دیدگان عموم قرار دهم تا ضمن معلوم شدن کم و کاستی های آنان، بتوانم در حد توانم به علاقمندان در این حوزه ، به خصوص کسانی که تازه می خواهند در این راه قدم بگذارند نیز کمک کنم. من نیز زمان زیادی از آغاز سفرم نمی گذرد پس بیایید هم سفر شویم!
افتخارات:
- رتبه سوم لول‌آپ ۹۷
- تقدیر هیئت داورن لول‌آپ ۹۸
- رتبه اول گیم‌جم پاییزه انستیتو ملی بازی‌سازی ۱۳۹۸
- برگزیده جشنواره شریف‌گیم ۱۴۰۰
صفحه اینستاگرام:
b2n.ir/040934
(موقتا غیرفعال‌شده)

  • ۰
  • ۰

مراحل طراحی مرحله  یکی از نکات کاربردی است که دانستن آن می تواند به شما در پیش برد بهتر و سریع تر فرآیند بازی سازیتان کمک کند. پس بیایید نگاه مختصر و ساده ای به این مراحل بیاندازیم.

1. نمونه ی اولیه / Prototype

در این مرحله با استفاده از اشکال ساده شکل کلی مرحله را پیاده سازی می کنیم و صرفا برای تمایز قسمت های مختلف موجود در مرحله متریال های ساده ای را هم به قسمت های مختلف اعمال می کنیم. هدف های موجود در پشت این مرحله را می تون به صورت زیر نام برد:

  • فراهم سازی سریع امکان آزمایش گیم پلی 
  • امکان مشاهده ی نسبیت های اندازه ها
  • مشاهده ی تاثیرات محیطی بر حرکت بازیکن
  • ...

2. قالب بندی

در این مرحله اشکال ساده ی مرحله ی قبل را با مدل های نزدیک به حالت اصلی جابجا می کنیم. البته در این مرحله هنوز نورپردازی در حالت پایه ای و ساده ی خود قرار دارد.

3. نورپردازی

در این مرحله نور پردازی نهایی به همراه افکت های پس پردازشی به محیط اعمال می شود تا ظاهر نهایی به دست آید. البته شاید پس از اعمال این مرحله برای رسیدن به حالت ایده آل لازم باشد حتی تعدادی از متریال های را با متریال های جدید نیز جایگزین کنیم، چرا که ممکن است چیزی که از ابتدا به آن فکر می کردیم در عمل متفاوت به نظر آید.

4. ظریف کاری

در این مرحله هر کاری که مانده که معمولا کار های ریز و ظریفی است که باید در گوشه گوشه ی محیط اعمال شود صورت می گیرد.

نظرات (۱)

مثل مطالب قبلی مفید
منشکرم
پاسخ:
ممنون، نظر لطف شماست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی